Minäkö se kysyin:

Mitä matka maksaa?

Minäkö se katsoin

salaa taaksepäin.

Minäkö se mietin: Kuinka vielä jaksaa?

Minäkö se piiloon

polun varteen jäin?

 

Mikä meitä vaivaa,

kun kilometrit karttuu?

Mikä tappaa ilon,

ryöstää rohkeuden?

Mikä outo tauti

sydämiimme tarttuu?

Parantaja parhain.

Sinä tiedät sen!

 

Maksoi mitä maksoi, minä meen!

Kaadun, mutta nousen uudelleen.

Tahdon mennä liput liehuen

tai vaikka polvillani kontaten.

Vaikka näe en, otan askeleen.

Tahdon nähdä kasvot Jeesuksen,

Kun vihdoin päättyy matka viimeinen.

 

Minä meen,

Minä meen!

Kaadun, mutta nousen uudelleen.

Minä meen,

minä meen!

Maksoi mitä maksoi, minä meen!

 

Sinä kysyit, Jeesus:

Kuka tahtoo mennä?

Pienen lapsen lailla

tielle ryntäsin.

Tänään kyllä tiedän,

ei aina siivet lennä,

mutta jos vain tahdot,

lähden vieläkin!

Exit: Pekka Simojoki

Tämä sopii nyt kaikkeen: Kauhajoen tapahtumiin, mun omiin tuntemuksiin: Lisätietoja EXIT pändistä löytyy täältä!