Ukko tuli töistä todella pahalla päällä kotia! On kuullu kylälällä notta mul olis toinen miäs, ja moon sitä pettäny! No on se hyvä notta kirkolla tiäretähän asiat paremmin kun mitä mää itte tiärän... Haluan kyllä miästä, mutten enää tuata mikä nukkuu mun sängys!!! Moon itte muuttanu vinttihin, mää en jaksanu kuunella ukon kuarsausta, enkä sen vahtaamien leffojen ääniä, sekun ei osaa käyttää voluumi näppäntä niin notta toinen sais nukkua yänsä kunnolla, enkä sen tissuttelua! Ukkoo on hakannu mua niin notta mul on viäläkin muisto silimäkulumas kun mää hymyylen, taitaa jäärä mulle ikuuseksi muistoksi...

Niin se toinen miäs!!! Mun hyvät ja syräntä lähellä ystävät non kaikki miähiä, ja sitte yksi saamelaanen akka jokon ihan eri luakas, tosin meiränkin yhteys on katomaas, hänellä kun on lapsi joka viä aikaa... (tavallaan on mullakin, veljen kersat  ja sitten nää joiren kaa tee töitä!)

Mitenkähä mulla voi olla suhure miähehen joten oo eres koskaan kohorannu? Vai onkohan se jotakin taivaallista? Mää toivoosin notta ukkoo lähtis kävelemähän ja ettiis ittellensä oman huushollin jota se pitää itte kunnos, en mää tuata ainakaan siihen huushollin pystys pitämisehen täällä tartte ja mää osaan tyyrytyksehen käyttää sormiani... Kai sitä saa jokaanen käyttää?